TERTÚLIES LITERÀRIES
Hui hem explicat a l'aula l'actuació d'èxit: Tertúlies Literàries Dialògiques.
Què és? Está fonamentada en l'aprenentatge dilògic.
- És una forma d'entendre la lectura en la qual les textos són interpretats per tots i totes.
- Permet el domini de les competències lectores a partir de les interaccions amb els altres.
- Incrementa el vocabulari i millora l'expressió oral i escrita.
- Amplia la comprensió lectora i el pensament crític, a més de la capacitar d'argumentació.
Els principis de l'aprenentatge dialògic:
Diàleg igualitari: la força del diàleg està en els arguments i no en la posició de poder del qui parla.
Intel·ligència cultural: permet l'expressió de totes i tots garantint el respecte als diferents punt de vistatant culturals com acadèmics, aportant l'experiència de cadascú i la capacitat de comunicació fent un intercanvi enriquidor.
Creació de sentit: establint una relació entre la lectura i l'experiencia personal.
Llibre elegit: "L'ODISSEA" d'Homer.
Aquesta activitat l'iniciarem amb els alumnes totes les setmanes. Cada setmana llegiran els capítols acordats. En una llibreta s'anotaran la paraula, frase, idea, paràgrafs... i la pàgina on està per fer un comentari.
Aquest comentari ha de respondre a les preguntes: per què? i per a què?. És a dir el motiu pel qual l'he triat i que vull aportar a partir de la selecció que he fet.
S'obri un torn d'intervencions i un de comentaris, sempre han de valdre els arguments de validesa, no els de poder i el respecte a totes les opinions.
La proposta a les famílies: llegir el mateix llibre la mare i/o el pare. Fer una tertúlia a casa abans de la de l'aula. Participar segons la disponibilitat familiar en tertúlies d'adults d'aquest mateix llibre.
CONVIVÈNCIA
Després d'acordar a l'aula una norma de convivència, cal fer-la efectiva i aplicar-la en tots els àmbits i situacions: escolar, carrer, família... Per apuesta raó crearem una comissió de convivencia a l'aula formada 4 alumnes, 4 mares i el mestre.
Les funcions seran valorar la norma, reflexionar i prendre decisions per a que siga efectiva d'acord. Hi haurà un seguiment i cada mes ens reunim per analitzar el compliment i efectivitat de la norma.
Ha de partir de:
Tenir una relació directa amb un tema important per la vida dels alumnes.
Tots estem d'acord que la norma siga vàlida per a la convivència dintre i fora de l'escola
Que tinga a veure en actituds d'incompliment de la norma.
Que corresponga al comportament que es s'haja d'eliminar o corregir.
Amb la superación del conflicte permt a l'aula la capacitat de resoldres conflictes futurs des de l'enteniment i el consens.
Us anime a totes les famílies que una vegada establida la norma intente aplicar-la i buscar la forma que siga efectiva.
ENDAVANT, JUNTS SOM MILLORS.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.