dilluns, 16 d’octubre del 2017

TERTÚLIES I CONVIVÈNCIA


TERTÚLIES  LITERÀRIES

Hui hem explicat a l'aula l'actuació d'èxit: Tertúlies Literàries Dialògiques.

Què és?  Está fonamentada en l'aprenentatge dilògic.


  • És una forma d'entendre la lectura en la qual les textos són interpretats per tots i totes.
  • Permet el domini de les competències lectores a partir de les interaccions amb els altres.
  • Incrementa el vocabulari i millora l'expressió oral i escrita.
  • Amplia la comprensió lectora i el pensament crític, a més de la capacitar d'argumentació.


Els principis de l'aprenentatge dialògic:

Diàleg igualitari: la força del diàleg està en els arguments i no en la posició de poder del qui parla.

Intel·ligència cultural: permet l'expressió de totes i tots garantint el respecte als diferents punt de vistatant culturals com acadèmics, aportant l'experiència de cadascú i la capacitat de comunicació fent un intercanvi enriquidor.

Creació de sentit: establint una relació entre la lectura i l'experiencia personal.

Llibre elegit: "L'ODISSEA"  d'Homer.

Aquesta activitat l'iniciarem amb els alumnes totes les setmanes. Cada setmana llegiran els capítols acordats. En una llibreta s'anotaran la paraula, frase, idea, paràgrafs... i la pàgina on està per fer un comentari. 
 
Aquest comentari ha de respondre a les preguntes: per què?  i per a què?. És a dir el motiu pel qual l'he triat i que vull aportar a partir de la selecció que he fet.

S'obri  un torn d'intervencions i un de comentaris, sempre han de valdre els arguments de validesa, no els de poder i el respecte a totes les opinions.

La proposta a les famílies: llegir el mateix llibre la mare i/o el pare. Fer una tertúlia a casa abans de la de l'aula. Participar segons la disponibilitat familiar en tertúlies d'adults d'aquest mateix llibre. 


CONVIVÈNCIA

Després d'acordar a l'aula una norma de convivència, cal fer-la efectiva i aplicar-la en tots els àmbits i situacions: escolar, carrer, família... Per apuesta raó crearem una comissió de convivencia a l'aula formada 4 alumnes, 4 mares i el mestre.
 
Les funcions seran valorar la norma, reflexionar i prendre decisions per a que siga efectiva d'acord. Hi haurà un seguiment i cada mes ens reunim per  analitzar el compliment i efectivitat de la norma.

Ha de partir de:

Tenir una relació directa amb un tema important per la vida dels alumnes.

Tots estem d'acord que la norma siga vàlida per a la convivència dintre i fora de l'escola

Que tinga a veure en actituds d'incompliment de la norma.

Que corresponga al comportament que es s'haja d'eliminar o corregir.

Amb la superación del conflicte permt a l'aula la capacitat de resoldres conflictes futurs des de l'enteniment i el consens.

Us anime a totes les famílies que una vegada establida la norma intente aplicar-la i buscar la forma que siga efectiva.

ENDAVANT, JUNTS SOM MILLORS.

SI TOTS APRENEM, TOTS GUANYEM. !!











Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.

COMENCEM

COMENCEM NOU CURS      1r i 2n de Primària  2019 -2021   TOT ÉS CAMÍ DES D'ARA  ( M. Martí i Pol) Una escola per apren...